zondag 2 november 2014

de muur

gedicht aan begin van de muur 
supporters
trouwe honden met de poten
keurig naar mekaar ,de tongen mooi geblaft
uit de kop en mond,het haar rechtio
of onder dwaze petten weggeduwd


zo staan ze in de bochten weggezakt
in het eigen ongedulig wachtend lijf
het oog peilend naar de glans van de wielen
in de feestelijke voorjaarzon

hun lippen laten rennersnamen rollen
kreten zijn het soms uit een wildernis
van onmacht en ontgoochelling
want als hun ididool heeft opgeven


staan zij als wezen in de vlaamse wind
en wenen om wat voorbij en leegte is ik ben een trouwe hond
willen verhegghe

de muur is iets dat ik wou beklimmen zoals vele bergenje,s die ik beklim voor voldoening.eigen trots dat ik alleen doe op eigen kracht ,soms eenzaam zo 10uren op fiets meer wel leerrijk om je zelf leren te kennen

11 opmerkingen:

  1. mijn petje af voor jou, antony!!

    de muur heet niet voor niks 'muur', eh! ;-))

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Bij jouw beklimming geen juichende toeschouwers, maar daarom niet minder knap.
    Goede start van de nieuwe week.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Ook mijn petje gaat voor je af Anthony.. Niet alleen omdat jij je grenzen steeds verlegd, maar ook voor deze mooie foto met die schitterende tekst er bij!
    Fijne nieuwe dag en dito week jongen...

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Een mooi gedicht maar jouw foto straalt de hele muur uit!

    BeantwoordenVerwijderen
  5. de muur op.. niet aan iedereen gegeven..

    mooie zw opname van dit mooie kunstwerk, dat geen betere plaats kon krijgen

    prettige dag Anthony

    BeantwoordenVerwijderen
  6. wat een tekst op de muur, hij heeft jou zeker geinspireerd, en mij ook....

    BeantwoordenVerwijderen
  7. fantastisch jongen,
    ik vind je ontzetten knap dat je dat doet,

    BeantwoordenVerwijderen
  8. k was tien en al verliefd
    Had de microbe opgesnoven
    't Leven werd door m'n fiets beheerst
    'k Gaf zelf kommentaar en ik kwam eerst
    Op de muur van Geraardsbergen boven

    O, wat wou ik graag de eerste zijn
    Voor de kussen bij de aankomstlijn

    O, wat wou ik graag de eerste zijn
    Voor de kussen bij de aankomstlijn
    Al mijn vrienden overdonderen
    Heel de wereld mij bewonderen (...)
    © Helmut Lotti

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Dag Anthony, bedankt voor je bezoekje gisteren n.a.v het postje bij Gerda.
    Ik zie hier heel mooie fotografie en het dito gedicht heb ik graag gelezen.
    Mss tot ziens, grtjs.

    BeantwoordenVerwijderen
  10. amai je hebt de muur beklommen, proficiat

    BeantwoordenVerwijderen